Fyra veckor kvar av sommarlovet

Har bestämt mig för att bocka av sakerna på min "att-göra-lista" idag. Så nu har jag skickat efter lite beställningar från smålands musikvaruhus och snart ska jag fortsätta med att fylla på olja i moppen. I eftermiddag ska jag träffa Lisa som jag har saknat (och fortfarande saknar förresten) väldigt mycket! Wohoo!

Imorgonkväll ska jag och min familj åka och tälta för att sedan, dagen efter, inträda på Ullared! Jag har aldrig varit där och det ska bli jätteroligt. Min syster tipsade om att man ska skriva en lista på det man ska köpa, så man inte missar något liksom. Hittills har jag tre saker. Antar att jag inte är i så stort behov av nya grejer. Har fått för mig att jag måste spara extremt till körkortet så jag är nu, om möjligt, snålare än någonsin.

Igårkväll gick det inte lika bra att vara snål. Som sagt var jag och åt med mina nördkompisar som man kan kalla dem. Sen fick de spontant för sig att vi skulle se Harry Potter igen. Ärligt talat var inte jag jättepepp på den idén faktiskt, men snäll som jag är så följde jag med ändå. Självklart var filmen hur värd som helst att se igen, fast det var inte alls samma sak som första gången. Jag har kommit fram till att Harry Potter-filmerna är lite såhär: att första gången man ser dem gråter man igenom ungefär halva filmen, sen blir de sämre och sämre för varje gång man ser dem... Lite synd med tanke på hur bra böckerna är, de blir nästan bättre och bättre för varje gång konstigt nog!



Kommentarer
Postat av: Lisa

det va suuupermys!! o vi ska äta på salladsbar snart också! pusss

2011-07-19 @ 19:53:29
URL: http://liisakarlson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namnis:
Kom ihåg mig?

Mejlis: (publiceras ej)

Bloggis:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0