Jag är inte nördigast i världen i alla fall det vet jag på riktigt

För ett par år sedan började jag få någon slags förkärlek till valthorn. Den fina klangen, tonen, det låter så otroligt bra (jag syftar på duktiga spelare, inte typ brasslek). Jag har spelat på min systers valthorn några gånger, och om jag får säga det själv så är jag nog ganska duktig. Problemet är att greppen är lite annorlunda jämfört med trumpet, så allt blev väldigt rörigt i mitt huvud. Det fantastiska är att att det finns ett instrument som låter ungefär som ett valthorn, men är lite mer som en trumpet. Det kallas flygelhorn. Nu är det så att jag ska ta över Linnéas plats i kvintetten i skolan och spela just flygehorn. Jag ska även spela ett flygelhornssolo i en av orkestrarna + att jag sa till Perry i landslaget att jag har ett flygelhorn så att jag kan spela det på några låtar. Kanske är bäst att skaffa ett tänkte jag (jag skulle kunna låna min lärares i fall jag inte hittade något tillräckligt bra). Jag började kolla extremt på internet, pratade med min lärare och så vips var jag och provspelade lite. Jag hade tur som hittade ett så pass bra horn till ett ganska billigt pris! Så nu har jag ytterligare en liten bäbis hemma, och jag älskar den! Nu kan ni räkna med att min hårdträning blir ännu hårdare hähä.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namnis:
Kom ihåg mig?

Mejlis: (publiceras ej)

Bloggis:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0